30 d’abril del 2014

L’oposició permet aprovar el pressupost 2014 per no perjudicar el poble

En el darrer Ple de l'Ajuntament de Llubí (dilluns 28 d'abril) els 3 grups de l'oposició (PSM-Entesa Nacionalista, PSIB i Pi) vàrem permetre amb la seva abstenció l'aprovació del pressupost municipal 2014. El pressupost es va aprovar únicament amb el vot del PP.
Al Ple vàrem argumentar la nostra abstenció per no perjudicar el poble de Llubí, davant el fracàs i la irresponsabilitat del batle per no consensuar el pressupost. No tenir un pressupost aprovat pel 2014 únicament perjudica el poble i els seus habitants ja que impedeix la contractació de personal, les inversions, els serveis municipals, etc.
Els tres grups polítics volem destacar la feina en positiu que hem fet davant uns pressuposts del PP anèmics i continuistes. Com a mínim hem obligat el batle a introduir diverses millores:
  • la reducció de dietes-assistències per a alts càrrecs
  • reduir la despesa prescindible de l'Ajuntament
  • incrementar les partides de conservació, manteniment i embelliment del poble
  • fer inversions de reforma a la plaça de la Carretera i la plaça de Son Ramis.

Tot i permetre l'aprovació del pressupost 2014 lamentam que l'equip de govern no hagi volgut fer un pressuposts realment participats, consensuats i que conjuntin totes les sensibilitats polítiques de l'Ajuntament.
D'altra banda, acusam el batle d'actitud deslleial i antidemocràtica pel que fa a les subvencions del Consell de Mallorca (inversions  2014-2015). El batle de Llubí va incomplir el mandat del Ple de l'Ajuntament, aprovat per majoria, per tal de consensuar les subvencions i adreçar-les a les deficiències realment importants per a Llubí (escoleta infantil, recollida de pluvials, reforma piscina, ca ses Monges, nou solar per a l'escola...). El batle de Llubí va sol·licitar les subvencions fa un mes ocultant la tramitació, sense cap tipus de participació per decidir inversions i fent cas omís dels projectes aprovats al Ple de l'Ajuntament de Llubí.
Lamentam profundament la manera de governar autoritària i antidemocràtica de l'equip de Govern que menysprea la participació ciutadana i el consens, dóna l'esquena al poble, i fins i tot arriba a incomplir els acords del Ple de l'Ajuntament. Criticam que els temes importants per a Llubí seguiran sense trobar solució per la inoperància, el sectarisme i l'aïllament cada cop més patent de l'equip de Govern.

25 de març del 2014

El PSM-EN juntament amb el grup del PSIB i de Convergència denuncien l’actitud antidemocràtica i deslleial del batle de Llubí

En el darrer Ple de l’Ajuntament es va aprovar per majoria una moció presentada pels tres grups de l’oposició que emplaçava l’equip de govern a consensuar les inversions del Consell (convocatòria de subvenció 2014) i el pressupost 2014 d’acord amb uns projectes concrets. La moció s’havia presentat davant la negativa del batle de Llubí a convocar les reunions que facin falta per consensuar inversions i pressupost. La moció presentava com una prioritat l’escoleta municipal de Llubí, entre d’altres.

La sorpresa va ser que a preguntes del portaveu del PSM en el darrer punt de l’ordre del dia, es va destapar que l’equip de Govern ja havia decidit, unilateralment i sense consultar ningú, les inversions que es faran a través de la convocatòria de subvenció del Consell, sense informar i sense la més mínima participació. Una inversió tramitada d’esquena al poble, de més de 200.000 €, per asfaltar 5 carrers del poble, sense cap planificació, que comparativament suposa més del 20% del pressupost de Llubí. De fet, la inversió no solament ja s’ha decidit sinó que fins i tot ja s’ha tramitat i registrat.

Tot això s’ha fet mentre el batle de Llubí acusava l’oposició de no voler consensuar inversions, de bloquejar els pressuposts i de no voler una escoleta municipal. Arguments que ara, davant l’evidència, han caigut pel seu propi pes. A més, aquesta tramitació sense avisar suposa l’incompliment absolut dels acords de Ple (acords de la moció) i per tant un menyspreu injustificable a la democràcia.

Es per això que els tres grups polítics de l'oposició volen denunciar l’actitud antidemocràtica i deslleial de l’equip de govern de l’Ajuntament de Llubí i consideren que Llubí no mereix aquesta manera de governar prepotent i sectària.

No obstant això els tres grups de l’oposició, tot i les falsedats i l’ocultació, volen manifestar que no bloquejaran els pressuposts ni les inversions (si es tracta de la darrera proposta), ja que per una banda no permetran que la irresponsabilitat de l’equip de govern perjudiqui els habitants de Llubí i per l’altra hauran aconseguit que els pressuposts 2014 recullin les demandes de l’oposició: la baixada de dietes d’alts càrrecs, la reducció de la despesa prescindible, l’augment de les partides de conservació i reparació viària i d’equipaments i les inversions concretes coma ara la reforma de la plaça de la carretera i de la plaça de Son Ramis.

No obstant això, el PSM lamenta que problemes greus com ara la manca d’una escoleta municipal en condicions, la reforma de les pluvials, la reforma de la piscina municipal, la manca d’un solar per a l’escola, la compra de ca ses monges, etc. segueixin sense trobar solució per la inoperància i el sectarisme de l’equip de govern.

9 de febrer del 2014

El cost de les dietes a l'Ajuntament

El batle de Llubí no ha estat capaç d'aprovar el pressupost 2014 i es veu obligat a acceptar les propostes de l'oposició. La cosa va per bon camí i entre d'altres coses (que es van tractant) l'oposició aconseguirà reduir i racionalitzar la despesa municipal de càrrecs polítics a l'Ajuntament. Vegeu el document explicatiu al document següent:


29 de gener del 2014

Els grups de l'oposició advertim el batle de la irresponsabilitat de no aprovar el pressupost 2014

Oferim possibilitar l'aprovació si es fan determinades inversions i es canvia de política municipal
Els grups de l'oposició a l'Ajuntament de Llubí (PSM-EN, PSIB-PSOE i PI) advertim el batle de les greus conseqüències que pot tenir pel poble de Llubí el fet de no haver estat capaç d'aprovar el pressupost 2014 i haver de prorrogar el de l'any passat. Aquesta incapacitat de diàleg per obtenir la mínima estabilitat de govern per aprovar el pressupost municipal afecta les inversions, les possibles noves contractacions i els serveis municipals, la qual cosa acaba repercutint sobre els ciutadans.
Des de l'oposició, lluny de posicionaments tancats, volem ser responsables i evitar que Llubí es vegi perjudicat per la no aprovació del pressupost. Per això volem deixar clar, públicament, que farem possible l'aprovació si s'escolten les nostres propostes.
 
Si voleu veure el document que vàrem repartir a les cases de Llubí, en què els grups de l'oposició mostram el nostre posicionament i les nostres propostes, clicau aquí.

A continuació també podeu veure els retalls dels articles que avui s'han publicat al Diario de Mallorca i a l'Ara Balears.

22 de gener del 2014

L’ajuntament de Llubí va aprovar dues mocions del PSM

Aprova la senyera com a símbol d’interès local i la moció contra la reforma de la llei de l’avortament

Al passat Ple (dilluns 20 de gener), el PSM va presentar dues mocions, una relativa a la declaració de símbols d'interès local i a favor de la llibertat d'expressió, i l'altra contra la reforma de la llei d'avortament.

La primera moció, que va ser aprovada per majoria (amb el suport del PSM, PSOE i CxI i el vot en contra dels regidors del PP) proposava declarar la senyera (inclòs el llaç quadribarrat) símbol oficial d’interès local i, a més, es varen incorporar acords per rebutjar les ingerències competencials del projecte de decret que ha tret a exposició pública el Govern de les Illes Balears i insta a retirar-lo de manera immediata.
Rebutjam l’obsessió malaltissa del Govern Bauzà en contra de tot allò que suposi llengua i cultura pròpia fins el punt de articular lleis i decrets que just cerquen enterrar la llibertat d’expressió i la identitat cultural i lingüística.

L'altra moció, aprovada per tots els grups polítics, era contrària a la reforma de la llei de l’avortament i a favor del dret de les dones a decidir sobre el seu propi cos. Criticam durament l’avantprojecte de llei atès que “suposa una reforma de la legislació vigent totalment retrògrada, vergonyosa a l’Europa del segle XXI, i molt restrictiva, essent un autèntic atemptat contra els drets reproductius de les dones.



18 de desembre del 2013

El batle de Llubí incapaç d’aprovar uns pressuposts continuistes, anèmics i desmotivats

En el darrer Ple (16/12/2013), el govern municipal del PP no va poder aprovar els pressuposts atès el vot contrari del PSM-Entesa Nacionalista, PSIB-PSOE i CxI. No saber negociar ni consensuar els pressuposts com a mínim amb algun grup polític demostra la solitud del batle de Llubí i la incapacitat d’aconseguir una mínima estabilitat política a l’Ajuntament. Això és degut a la manera prepotent de governar durant aquesta legislatura i a l’obsessió de voler ignorar l’oposició.
Els nacionalistes del PSM vàrem presentar un document d’al·legacions amb 10 punts concrets on mostram la nostra oposició a uns pressuposts continuistes, anèmics i desmotivats. Consideram que aquests pressuposts culminen l’immobilisme demostrat durant tota la legislatura per l’equip de govern.
Convidam el batle a deixar de banda la prepotència i pensar amb el poble. Pel bé de Llubí, el PSM no s’oposarà als pressuposts si aquests recullen com a mínim la part més substancial de les nostres al·legacions i recullen també les opinions de la resta de l’oposició.
Exigim com a mínim la baixada de la partida de dietes d’alts càrrecs (32.000 €) que el PP va pujar a inici legislatura, la reducció de despeses corrents prescindibles (racionalitzar despeses), l’augment del capítol d’inversions i canvis en la destinació de les inversions (de comú acord amb els altres grups polítics).
Recordam al batle que no valen victimismes; no tenir els pressuposts aprovats no és bo per Llubí i, en tot cas, la responsabilitat de no saber consensuar els pressuposts és del batle.
Des del PSM volem mostrar un camí de solució i no d’enfrontament, que permeti a Llubí tenir uns pressuposts dignes pel 2014.

17 de desembre del 2013

S'aprova el conveni de col·laboració de les policies locals de Llubí i Maria

A la fi el batle de Llubí renuncia a la idea improvisada i imprudent de crear un cos de policia local “unificat” amb Maria de la Salut (amb el quarter de policia ubicat a Maria, amb el trasllat d’un dels nostres funcionaris administratius i amb el comandament superior que recau sobre l’oficial de Maria). La postura contrària del PSM i la resta de l’oposició va impedir un experiment (únic a tot l’estat espanyol!) que no tenia rigor, era improvisat i bastant irresponsable.
Finalment el batle, així com va aconsellar el PSM, ha proposat un conveni de “col·laboració” (no d’unificació!) amb el municipi de Maria. Els regidors i regidores del PSM hem fet aportacions en positiu modificant i millorant substancialment la proposta de conveni. El conveni de col·laboració de les dues policies municipals s’ha aprovat per una àmplia majoria al darrer Ple de l’Ajuntament. A partir d’ara, Llubí podrà tenir més reforç i agilitat en temes de seguretat ciutadana sense perdre la seva competència amb la policia local ni participar d’experiments de dubtosa eficiència.

27 de novembre del 2013

Un acte deslluït per als 100 anys de Fira

Dimarts feia 100 anys de la Fira tradicional a Llubí. Un fet memorable que mereix el màxim respecte i reconeixement.
Com pot ser que l’Ajuntament no fes un seguit d’actes de reconeixement? L’únic acte oficial, que ni tan sols va sortir al programa, va ser un acte deslluït a una hora inusual per un acte públic (a les 9,30h), a la Sala de Plens. L'acte no va durar ni 10 minuts. Tant és així, que el regidor de cultura no va poder ni arribar a temps.
Des del PSM volem expressar la queixa més sincera per la poca consideració que mereix la nostra història i cultura al nostre Ajuntament, i volem mostrar el nostre reconeixement a les persones que varen crear la Fira, ara fa 100 anys, i a totes les que l’han mantinguda fins ara.

19 de novembre del 2013

El Ple de l’Ajuntament reprova el batle de Llubí

Al Ple d'ahir, amb el vot favorable de tots els grups de l'oposició, es va aprovar la moció que havíem presentant els regidors del PSM-EN, de reprovació al batle de Llubí per la seva actitud i posicionament a la darrera Assemblea de batles de Mallorca, on va votar en contra d'una moció de rebuig al TIL tot i que a l'Ajuntament s'han aprovat diverses mocions contràries al TIL.
A la darrera Assemblea de batles de Mallorca, el batle hi era present i convocat com a batle de Llubí i no com a Joan Ramis, militant o simpatitzant del PP a Mallorca, i per tant en aquell moment i a una reunió oficial, representava institucionalment a tot el poble de Llubí i al seu Ajuntament. 
A l'Ajuntament de Llubí s'ha tractat el tema del TIL en repetides ocasions, a través de mocions municipals de diversos grups polítics i sempre amb l'esperit i el contingut clar i inqüestionable d'exigir la seva retirada i la seva no aplicació pels greus perjudicis que pot causar als nostre centres educatius, al model d'escola integrador i participatiu consensuat durant dècades, i a la nostra llengua i cultura. Cada cop que s'ha tractat el tema, l'Ajuntament de Llubí en Ple ha aprovat aquestes mocions i aquest posicionament. Fins i tot, l'Ajuntament de Llubí ha aprovat una declaració institucional en aquest sentit i a la balconada de la casa consistorial s’hi poden veure els símbols inequívocs de la postura institucional de l'Ajuntament. 
Cal remarcar que en aquestes mocions el batle i el grup del Partit Popular ni tan sols s'han posicionat en contra, sinó que ha optat (la majoria de vegades) per la callada i obstinada abstenció. 
Llubí no ha expressat només el seu parer a través del seus representants democràticament elegits, sinó que s'ha visibilitzat també a les reivindicacions en contra del TIL amb la presència de llubiners i llubineres, d'alumnes, pares i mares, docents i associacions d'AMIPAS, que sens dubte representen tota la comunitat educativa de Llubí.
Però el batle, en lloc de representar la comunitat educativa del poble i el posicionament majoritari dels representants del poble a l'Ajuntament, es va posicionar a l'Assemblea de batles a favor del TIL i en contra de la moció que es presentava i que reclamava clarament la retirada del TIL i condemnava les amenaces i actituds de menyspreu a la comunitat educativa, entre d'altres. 
És evident i inexcusable que s'ha volgut prioritzar el partidisme i la conveniència personal per sobre de l'obligació ètica i moral de defensar el posicionament de l'Ajuntament i respectar l'opinió i el sentir del municipi. 
És trist haver de fer la primera reprovació pública d'un batle a Llubí. Però aquesta actitud partidista i vergonyosa mereix una reprovació pública ja que entenem que allò que ha passat no és ni innocu ni anecdòtic, és simplement una intolerable falta de respecte al poble de Llubí.
Demanam al Sr. Batle que reflexioni, i que no s'amagui darrere d'excuses incomprensibles o estratègies cojunturals. El camí és la retracció pública de la seva actitud i tornar a guanyar el respecte d'aquest Ple, altrament, haurà perdut una gran part de la seva credibilitat i li podem assegurar que la confiança i respecte que fins ara ha tengut el nostre grup municipal.

25 d’octubre del 2013

L’Ajuntament ha d’adquirir Ca ses Monges però d’una manera justa per al poble

Esperem que la postura i les indicacions que s'han fet per part de l'oposició facin possible adquirir aquest immoble a un preu just i no a un preu que es podria considerar “un insult” per al poble i que després encara caldria sumar-hi un cost de reforma que pot ser elevadíssim.
El batle de Llubí va presentar al darrer ple una proposta de Batlia per iniciar la compra de Ca ses Monges, propietat de la Congregació de les Germanes Franciscanes que ofereixen l'immoble per 600.00 € que s'haurien de pagar en 40.000 € anuals durant 15 anys. 
El PSM-Entesa Nacionalista i la resta de l'oposició vàrem aconseguir retirar la proposta inicial de Batlia del darrer Ple atès que l'equip de govern traslladava al Ple un preu establert per la Congregació elevadíssim i totalment injust per a tots els llubiners i llubineres atès el gran esforç i la dedicació que va tenir el poble per aixecar i construir aquest edifici tan emblemàtic per a Llubí.
D'altra banda es va demanar al batle de Llubí que abans de decidir una possible compra calia tenir una taxació actualitzada de l'immoble, tota la documentació relativa a la propietat i un pressupost detallat del que costaria la seva reforma atès que l'immoble no està en bon estat de conservació. La darrera valoració feta pels tècnics de l'Ajuntament és de poc més de 300.000 € (octubre de 2013).
Des del PSM consideram que el batle hauria d'estar a l'altura de les circumstàncies. En primer lloc ser més rigorós amb els temes importants per a Llubí i aportar tota la documentació i estudis necessaris per poder decidir sobre la viabilitat d'una possible compra. En segon lloc el batle de Llubí hauria de tenir la capacitat suficient per negociar amb la Congregació un acord d'adquisició de l'edifici que realment faci justícia al gran esforç que varen fer els llubiners per construir-lo, i evitar  una possible compra a altres compradors estrangers com pareix que es vol fer.
(Ara Balears 24/10/13)